Jedná se o jedno z možných zaměření v oboru Aplikovaná chemie. První dva ročníky mají žáci společné, v dalších letech se specializují podle zvoleného zaměření. Školní vzdělávací program Klinická a toxikologická analýza je zaměřen na zjišťování a analýzu toxikologicky významných látek v biologických materiálech (v současnosti je v popředí analýza ilegálních přírodních a chemických drog), na zneužívání těchto látek, toxikománie a zásady terapie otrav.
Podmínky přijetí
Ke vzdělávání škola přijímá uchazeče, kteří splnili základní školní docházku. Žáci jsou přijímáni ke studiu podle hodnocení na vysvědčení z předchozího vzdělávání, podle hodnocení dosaženého při přijímací zkoušce (je-li stanovena).
Profil absolventa
Absolvent má hlubší znalosti a dovednosti ze základních disciplín moderní chemie, biologie, molekulární biologie, biochemie, toxikologie. Získá vědomosti a znalosti o základních buněčných strukturách a procesech, které v nich probíhají. Je dobře připraven pro studium na vysokých školách specializovaných na toxikologii, biologii, chemii a příbuzné obory. Může se uplatnit v oblastech výzkumu a vývoje, zdravotnictví a farmacie, hygienických služeb, v kriminalistice.
Úspěchy školy v tomto oboru
Žáci oboru Aplikovaná chemie se pravidelně účastní odborných soutěží: chemických a biologických olympiád a středoškolské odborné činnosti, ve kterých dosahují předních umístění.
Spolupráce se sociálními partnery
Spolupráce se sociálními partnery je důležitou součástí života školy. Sociální partneři poskytují žákům možnost seznámit se s pracovišti v rámci exkurzí, absolvovat praxi nebo provádět měření v rámci Středoškolské odborné činnosti. Na těchto pracovištích často nacházejí naši studenti uplatnění. S některými z partnerů má škola uzavřené smlouvy o spolupráci. Zástupci Barum Otrokovice, Fatra Napajedla, UTB Zlín a Plastikářského klastru posuzovali a připomínkovali některé části ŠVP.
Učební plán
Název vyučovacího předmětu | Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku | Celkem | |||
1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | ||
Český jazyk | 2 | 2 | 2 | 1 | 7 |
První cizí jazyk | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 |
Druhý cizí jazyk | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Dějepis | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Občanská nauka | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 |
Základy ekologie | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
Biologie | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Fyzika | 3 | 3 | 0 | 0 | 6 |
Matematika | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Literární výchova | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 2 | 0 | 6 |
Ekonomika | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 |
Chemie | 4 | 4 | 0 | 0 | 8 |
Chemická laboratorní cvičení | 3 | 2 | 0 | 0 | 5 |
Analytická chemie | 0 | 3 (1+2) | 3 (1+2) | 4 (2+2) | 10 |
Biochemie | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Molekulární biologie | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 |
Toxikologie | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Fyzikální chemie | 0 | 0 | 4 | 0 | 4 |
Technické kreslení | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Strojnictví | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Elektrotechnika | 0 | 3 (2+1) | 0 | 0 | 3 |
Chemická technologie | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Chemická technika | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Základy počítačové konstrukce | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
Seminář z matematiky* | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Seminář z ekonomiky* | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Seminář z biologie* | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Konverzace z cizího jazyka* | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Celkem | 32 | 33 | 33 | 31 | 129 |
*zvolit lze jeden předmět
Informace o zpracování osobních údajů naleznete zde.