Jedná se o jedno z možných zaměření v oboru Aplikovaná chemie. První dva ročníky mají žáci společné, v dalších letech se specializují podle zvoleného zaměření. Školní vzdělávací program Analytická chemie je zaměřen především na různé druhy chemických analýz a chemických procesů v laboratořích.
Profil absolventa
Absolvent se uplatní v chemickém a farmaceutickém průmyslu a v různých odvětvích zpracovatelského průmyslu s významným podílem chemického charakteru, ve výzkumných a servisních organizacích a laboratořích, které se zabývají úpravou vody a odpady, chemickými a biochemickými rozbory, problematikou likvidace chemického odpadu a odpadních vod a monitorováním životního prostředí, v organizacích a institucích zajišťujících dozor nad dodržováním hygienických norem a v oblasti životního prostředí při samostatném podnikání a při obchodně-provozních činnostech podle živnostenského zákona a všude tam, kde je požadováno střední vzdělání chemického zaměření s maturitní zkouškou.
Po ukončení studia a úspěšném vykonání maturitní zkoušky je absolvent připraven i ke studiu na vysokých školách a na vyšších odborných školách zaměřených především na chemii a příbuzné obory. Absolvent disponuje vysokou odborností v oblasti chemie, znalostmi přírodních věd, znalostí dvou světových jazyků, dovedností pracovat s odbornými texty a s informačními technologiemi.
Podmínky přijetí
Ke vzdělávání škola přijímá uchazeče, kteří splnili základní školní docházku. Žáci jsou přijímáni ke studiu podle hodnocení na vysvědčení z předchozího vzdělávání, podle hodnocení dosaženého při přijímací zkoušce (je-li stanovena).
Úspěchy školy v tomto oboru
Žáci oboru Aplikovaná chemie se pravidelně účastní odborných soutěží: chemických a biologických olympiád a středoškolské odborné činnosti, ve kterých dosahují předních umístění.
Spolupráce se sociálními partnery
Spolupráce se sociálními partnery je důležitou součástí života školy. Sociální partneři poskytují žákům možnost seznámit se s pracovišti v rámci exkurzí, absolvovat praxi nebo provádět měření v rámci Středoškolské odborné činnosti. Na těchto pracovištích často nacházejí naši studenti uplatnění. S některými z partnerů má škola uzavřené smlouvy o spolupráci. Zástupci Barum Otrokovice, Fatra Napajedla, UTB Zlín a Plastikářského klastru posuzovali a připomínkovali některé části ŠVP.
Učební plán
Název vyučovacího předmětu | Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku | Celkem | |||
1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | ||
Český jazyk | 2 | 2 | 2 | 1 | 7 |
První cizí jazyk | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 |
Druhý cizí jazyk | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Dějepis | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Občanská nauka | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 |
Základy ekologie | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
Fyzika | 3 | 3 | 0 | 0 | 6 |
Matematika | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Literární výchova | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 2 | 0 | 6 |
Ekonomika | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 |
Chemie | 4 | 4 | 0 | 0 | 8 |
Chemická laboratorní cvičení | 3 | 2 | 0 | 0 | 5 |
Analytická chemie | 0 | 3 (1+2) | 5 (1+4) | 7 (3+4) | 15 |
Makromolekulární chemie | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Fyzikální chemie | 0 | 0 | 4 | 0 | 4 |
Chemická technika | 0 | 0 | 2 | 3 | 5 |
Technické kreslení | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Strojnictví | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Elektrotechnika | 0 | 3 (2+1) | 0 | 0 | 3 |
Chemická technologie | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Základy počítačové konstrukce | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
Seminář z matematiky* | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Seminář z ekonomiky* | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Seminář z biologie* | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Konverzace z cizího jazyka* | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Celkem | 32 | 33 | 32 | 32 | 129 |
*zvolit lze jeden předmět
Informace o zpracování osobních údajů naleznete zde.