Teoretické předměty
Teoretické vyučování probíhá ve dvou pavilonech, které jsou vybaveny moderní technikou. V každé třídě je umístěn dataprojektor s počítačem, dále jsou k dispozici jazykové a odborné učebny, chemické a elektro laboratoře, učebny pro výuku informačních technologií a multimediální učebny s interaktivní tabulí. Pro výuku tělesné výchovy slouží moderní sportovní hala s Fitness a Wellness.
Nově vybudovaný vědeckotechnický park „Experimentárium“ slouží k výuce přírodovědných a odborných předmětů pomocí interaktivních expozic – přírodověda, chemie, jednoduché stroje, mechanika, elektřina a magnetizmus, energie, moderní technologie a obráběcí stroje.
Při výuce mohou žáci využít např. tyto exponáty: elektronový mikroskop, 3D tiskárna, 3D skener, řezací ploter, přístroj Ionosep, interaktivní výukový systém ESL pro instalatéry, model plavební komory, stavebnice Merkur, model Moderní dům (demonstruje nejnovější technologie z oblasti vytápění, osvětlení a zabezpečení).
Nedílnou součástí je také 3D kino, ve kterém mohou žáci sledovat vědeckotechnické a přírodovědné filmy.
Chemické laboratoře
K výuce chemie slouží čtyři moderně vybavené laboratoře, které se nacházejí v přízemí Domova mládeže1.
Laboratoř anorganické a analytické chemie
Laboratoř organické chemie a chemické techniky
Laboratoř fyzikální chemie a instrumentální analytické chemie
Laboratoř biochemie, elektrotechniky a fyziky
Všechny laboratoře disponují moderním přístrojovým vybavením, např. plynový chromatograf, UV + VIS spektrometr, Ionosep pro metodu izotachoforézu, konduktometr, polarimetr, refraktometr, pH metry atd.
Odborná praxe a učební praxe je rozhodující praktickou výukou pro absolventy s maturitou.
Odborný výcvik
Odborný výcvik je nedílnou součástí přípravy žáků na povolání a je rozhodující pro praktickou výuku žáků s výučním listem. U většiny těchto učebních oborů zabírá celou polovinu studia. Na jeho kvalitě závisí zvládnutí požadovaných dovedností, vědomostí, návyků, postojů, přístupů a sbírání zkušeností pro budoucí profesi. Proto jako jedna z mála škol ve Zlínském kraji posíláme naše žáky ve druhém a třetím ročníku na odborný výcvik na reálná pracoviště našich partnerů, kde probíhá výuka odborného výcviku za spolupráce plně kvalifikovaných instruktorů partnerských společností a pod dozorem našich učitelů odborného výcviku.
Škola má pro všechny své obory zřízeny odborné učebny a dílny se standardním vybavením.
Obor Instalatér
V odborném výcviku žáci v dílnách Kvítkovice provádí cvičné práce vodoinstalatérské, topenářské na cvičných stěnách, na kterých lze simulovat stavební konstrukce různých funkcí místností, montáže zařizovacích předmětů jako umyvadla, WC, pisoáry, otopná tělesa, vyvíječe tepla apod. s odpadním připojováním. Výukové práce kanalizačních a odpadních rozvodů jsou prováděny kompletně, tzn., že jsou zahrnuty veškeré jednotlivé prvky rozvodů z různých materiálů, navíc žáci cvičí mobilní kamerou prohlídky vnitřků všech možných průměrů odpadových potrubí a diagnostikují průchodnosti. Alternativa výuky v odborných učebnách na objektu “A”, kde jsou demonstrovány otopné systémy, kanalizační a odpadové systémy, varianty použití zařizovacích předmětů sanity, plynárenský systém. Nadčasové vybavení s automatickou regulací tepelného a solárního ohřevu je pak umístěno v Experimentáriu školy.
Auto obory
Odborný výcvik probíhá ve školní autodílně na Štěrkovišti a v odborných učebnách objektu „A“, kde jsou k dispozici jednak běžné přístroje, výukové panely a moderní diagnostická technika, např. od firmy Bosch, umožňující i produktivní práci na zakázkách.
Obor Kuchař- číšník
Výuka tohoto oboru probíhá zejména v moderní školní kuchyni s jídelnou a na účelovém pronajatém pracovišti 21. budovy se sídlem krajského úřadu Zlínského kraje.
Obor Gumař – plastikář
OV žáků vzhledem k rozmanitosti a technologické náročnosti je uskutečňován výhradně ve spolupráci s věhlasnými partnerskými zpracovatelskými firmami, které jsou rozhodující pro celý Zlínský kraj.
Žáci se učí přímo od zaměstnavatelů v praxi
K neustálému zdokonalování a zvyšování úrovně odborného výcviku slouží i skutečné propojení a spolupráce se zaměstnavateli s inovující technikou a technologiemi nedostižnou pro školu. Proto pečlivě vybíráme úspěšné zaměstnavatele, se kterými spolupracujeme. Pokud se žáci osvědčí, zůstávají u těchto firem po získání výučního listu jako kmenoví zaměstnanci.
Je již letitou a osvědčenou praxí, že většina žáků všech učebních oborů pracuje mimo školní pracoviště přímo u odborných firem. Žáci tak mají možnost poznávat vlastní zakázkový či výrobní režim i prostředí profesionálních provozoven nebo jiné běžné činnosti firem v příslušných výukových oborech, se kterými se ve školním prostředí nesetkají a jsou tak vtaženi nejen do budoucí profese a řemesla, ale poznávají i složité mezilidské vztahy a jejich řešení.
Na těchto smluvně zajišťovaných pracovištích jsou vedeni instruktory, což jsou zaměstnanci nebo často přímo majitelé firem. Ti jim práci přidělují, kontrolují výsledky, hodnotí kvalitu či množství práce a v neposlední řadě žáky hmotně stimulují – finančně odměňují. Velmi dobrou zkušenost máme se zajišťováním smluvních pracovišť způsobem, kdy si žáci sami vytipují, kde by chtěli praxi získat (firma, společnost, dílna, servis, apod.). Vedle této možnosti spoluúčasti žáků na zřizování smluvních pracovišť máme velký počet firem, se kterými již léta spolupracujeme.