Jedná se o jedno z možných zaměření v oboru Aplikovaná chemie. První dva ročníky mají žáci společné, v dalších letech se specializují podle zvoleného zaměření. Obor je zaměřen na oblast monitorování a ochrany životního prostředí a nakládání s odpady. Ochrana ŽP je v současné době prioritou v řadě oblastí, zejména boj proti změnám klimatu, zachování biologické rozmanitosti, omezení zdravotních potíží, které vznikají vinou znečištění a odpovědnější využívání přírodních zdrojů. Je s ní spojena podpora inovací a podnikání.
Podmínky přijetí
Ke vzdělávání škola přijímá uchazeče, kteří splnili základní školní docházku. Žáci jsou přijímáni ke studiu podle hodnocení na vysvědčení z předchozího vzdělávání, podle hodnocení dosaženého při přijímací zkoušce (je-li stanovena).
Profil absolventa
Umí charakterizovat druhy odpadů a metody jejich zneškodňování. Získá praktické dovednosti v laboratorních postupech, které se užívají při kontrole čistoty vod a ovzduší. Absolvent je dobře připraven pro studium na vysokých školách. Může se také uplatnit v oblastech monitorování, ochrany a tvorby životního prostředí, hygienické služby a odpadového hospodářství, zemědělství, státní a komunální správy.
Úspěchy školy v tomto oboru
49. ročník Chemickéolympiády: Dominik Madea –1. místo v krajském kole a 1. místo v národním kole.
EDITA HUDEČKOVÁ – Stáž v rámci projektu Otevřená věda II (katedra makromolekulární chemie, Fakulta chemie, MU Brno)
EDITA HUDEČKOVÁ – Chemická olympiáda (CHO) kategorie E – 1. místo v krajském kole
DOMINIK MADEA – CHO kategorie B – 2. místo v krajském kole
EDITA HUDEČKOVÁ – CHO kategorie B – 7. místo v krajském kole
MARTIN PTÁČEK – CHO kategorie C – 8. místo v krajském kole
Spolupráce se sociálními partnery
Spolupráce se sociálními partnery je důležitou součástí života školy. Sociální partneři poskytují žákům možnost seznámit se s pracovišti v rámci exkurzí, absolvovat praxi nebo provádět měření v rámci Středoškolské odborné činnosti. Na těchto pracovištích často nacházejí naši studenti uplatnění. S některými z partnerů má škola uzavřené smlouvy o spolupráci. Zástupci Barum Otrokovice, Fatra Napajedla, UTB Zlín a Plastikářského klastru posuzovali a připomínkovali některé části ŠVP.
Účební plán
Název vyučovacího předmětu | Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku | Celkem | |||||
1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | ||||
Český jazyk a literatura | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 | ||
První cizí jazyk | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 | ||
Druhý cizí jazyk | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | ||
Občanská nauka | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | ||
Dějepis | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | ||
Matematika | 3 | 3 | 2 | 2 | 10 | ||
Fyzika | 3 | 3 | 0 | 0 | 6 | ||
Základy ekologie | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | ||
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | ||
Cvičení z matematiky | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | ||
Chemie | 4 | 4 | 0 | 2 | 10 | ||
Chemická laboratorní cvičení | 3 | 2 | 0 | 0 | 5 | ||
Fyzikální chemie | 0 | 0 | 4 | 0 | 4 | ||
Chemická technologie | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 2 | 1 | 7 | ||
Strojnictví | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | ||
Elektrotechnika | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | ||
Ekonomika | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 | ||
Analytická chemie | 0 | 3 | 3 | 4 | 10 | ||
Životní prostředí | 0 | 0 | 3 | 4 | 7 | ||
Biologie | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | ||
Konverzace z cizího jazyka* | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
Seminář z matematiky* | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
Seminář z ekonomiky* | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
Seminář z biologie* | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
Celkem | 32 | 33 | 33 | 32 | 130 |
* zvolit lze jeden předmět
Informace o zpracování osobních údajů naleznete zde.